Regeneracja baterii w hulajnodze elektrycznej
Kiedy bateria do e–hulajnogi wymaga regeneracji?
Standardem w hulajnogach elektrycznych są baterie jonowo-litowe, m.in. ze względu na swoją kompaktowość i niewielką wagę. Kolejną z ich nieocenionych zalet jest fakt, że nadają się do wielokrotnego ładowania. Jednak podobnie jak reszta baterii, mają ograniczoną żywotność. Producenci hulajnóg optymistycznie zapewniają, że baterie są w stanie wytrzymać od 500 aż do 1000 pełnych cykli ładowania. Niezależnie od tego, baterie jonowo-litowe i tak w końcu utracą swoją pierwotną pojemność i będą wymagać naprawy lub wymiany.
Kiedy wiadomo, że bateria w twojej hulajnodze wymaga regeneracji? Kiedy utraciła pojemność, nie trzyma prądu, nie ładuje się lub w ogóle nie działa. Regenerację baterii najlepiej skonsultować i powierzyć wykwalifikowanemu serwisowi.
Na czym polega regeneracja baterii?
Regeneracja baterii polega z reguły na usunięciu z obudowy fabrycznej zużytych ogniw i zastąpieniu ich profesjonalnie zgrzanym pakietem nowych ogniw wysokiej jakości. Obudowa i elektronika, o ile są sprawne, nie podlegają wymianie.
Regeneracja baterii – krok po kroku
Na początek przeprowadzamy test wstępny przy użyciu testera baterii – specjalistycznego urządzenia przeznaczonego do diagnostyki baterii jonowo-litowych, nawet o dużej pojemności. Taki wstępny test ma za zadanie wykazać ogólną kondycję baterii, bez wnikania w pracę poszczególnych sekcji czy ogniw, a jego wynikiem jest swoiste “EKG” baterii, czyli wykres napięciowo-prądowy z procesu ładowania i/lub rozładowania.
W przypadku niezadowalających wyników testu otwieramy obudowę i zaglądamy do wnętrza baterii. Umożliwia nam to pomiar napięć na poszczególnych sekcjach, naoczne stwierdzenie, z jakiej przyczyny ogniwa w baterii nie działają wydajnie. Jeśli na tym etapie nie wykryjemy oczywistej i stosunkowo prostej do usunięcia przyczyny jak np. niestabilne połączenia elektryczne, diagnostyka kończy się z reguły wymianą wszystkich ogniw fabrycznych na nowe. Do regeneracji baterii stosujemy ogniwa wyłącznie znanych marek, tj. Panasonic, Samsung czy LG.
Kolejnym etapem jest diagnostyka płytki BMS, czyli systemu zarządzania baterią. Po skompletowaniu pakietu złożonego z nowych ogniw i – ewentualnie – nowego BMS, przystępujemy do testu sprawdzającego, aby stwierdzić czy wymiana ogniw przyniosła oczekiwane efekty. Polega on w zasadzie na powtórzeniu czynności z testu wstępnego.
Po stwierdzeniu prawidłowej pracy wszystkich elementów pakietu, zamykamy go w obudowie i zabezpieczamy całość silikonem. W ten sposób minimalizujemy ryzyko dostania się do wnętrza baterii pyłu bądź wody. Na koniec przytwierdzamy do obudowy nową tabliczkę znamionową, z aktualnymi parametrami baterii.

Przyjmujemy zgłoszenia z całego kraju
Dysponujemy sprawnymi rozwiązaniami logistycznymi. Mamy w ofercie usługę door-to-door: kurier zgłasza się po twój sprzęt pod wskazany przez ciebie adres i zabiera go do nas a po ukończeniu usługi odstawia go z powrotem. A ty? Nie musisz się martwić nawet o opakowanie.
Mieszkasz w Krakowie i masz w planie regenerację baterii w hulajnodze? Dojedziemy do ciebie. Jesteś w Warszawie i chcesz zamówić regenerację baterii? Trafimy i tam. Jesteś mieszkańcem Wrocławia i marzy ci się regeneracja baterii? Czekamy na twoje namiary. Jesteś w Poznaniu? Regeneracja baterii? Mówisz – masz! Zgłoszenie regeneracji baterii z Lublina? Przyjęte! Z Białegostoku? Dlaczego nie? Toruń? Prosimy tylko o chwilę cierpliwości. Gdańsk? Niewiarygodne, ale tam również! Zgadza się! Przyjmujemy zgłoszenia regeneracji baterii dosłownie z całego kraju.
Bonus dla szczególnie wymagających
Nie zadowalają cię standardowe rozwiązania? Mamy coś specjalnie dla Ciebie! Jeżeli wykupisz u nas pakiet Premium, to na czas serwisowania twojego sprzętu możesz wybrać którąś z hulajnóg elektrycznych z naszej ekskluzywnej oferty i przetestować ją w warunkach domowych. Zgodnie z naszą dewizą: “Ty ciesz się jazdą, my zajmiemy się całą resztą.”